در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ تیر ۲۱, چهارشنبه

زندان و محرومیت از حقوق شهروندی فقط با یک شعار و شکایت یک مجری

 

سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی در اوین، به دو سال زندان و دو سال محرومیت از چند حق شهروندی محکوم شد.
شبکه خبری امتداد سه‌شنبه ۲۰ تیر گزارش داد، سپیده قلیان فعال مدنی که در بند زنان زندان اوین به سر می‌برد، علاوه بر دو سال زندان، به «منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی، ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند، و منع اقامت در تهران و استان‌های همسایه» به مدت دو سال محکوم شده است.


وب‌سایت کولبرنیوز نیز به نقل از مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان، گزارش داد که محکومیت مجدد خواهرش به دو سال زندان به اتهام «توهین به رهبری» است.
بنا بر این گزارش،‌ او همچنین در رابطه با شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور، معروف به «بازجو خبرنگار» صدا و سیما، با اتهام «تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی» و همچنین «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی» روز ۲۸ تیر به شعبه ۱۲۰۷ کیفری ۲ مجتمع قضایی کچویی تهران احضار شده است.
این زندانی سیاسی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ پس از آزادی در مقابل زندان شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» سر داد و ساعاتی بعد در مسیر بازگشت به خانه در حوالی قم بازداشت شد

سپیده قلیان، سه‌شنبه ۲۲ فروردین در نامه‌ای که از داخل زندان به بیرون فرستاد و نسخه‌ای از آن به صدای آمریکا رسید تأکید کرد که مأموران هنگام بازداشت‌ او «از هیچ تحقیر و آزاری کم نگذاشتند» و توسط آنها «شدیدا ضرب و شتم» و «خ‍ِرکش» شده و مردی در راهروی بند ۲۰۹ زندان اوین با تهدید به «تجاوز» به او گفته است: «دست و پایت را می‌بندیم و حسابت را خیلی خوب می‌رسیم.»


این فعال مدنی با تأکید بر «فرمایشی و نمایشی» بودن دادگاه‌ها در ایران، جمهوری اسلامی را «حکومت اعدام اسلامی» خواند که «کاشفان فروتن چشمه و معترضین به استبداد، گروگان» آن هستند و ضمن آرزوی سرنگونی «ضحاک زمانه» تأکید کرد که در هیچ دادگاهی شرکت نخواهد کرد.

او همچنین در نامه‌ای دیگر که یکم خرداد نسخه کامل آن به صدای آمریکا رسیده، نوشته بود: «از سرزمینی به شما درود می‌فرستم که قدر و منزلت تفکر در آن را بیش از هر جایی باید در جد و جهد مستبدان در خفه کردن صدای نویسندگان و شاعرانش جُست

به امید فردایی که در آن ضحاک زمانه ام به زیر خاک کشیده شده باشد
به امید فردایی آزاد 
کوچک همه شما مردم پاک سرزمینم ایران
سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)