در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ مهر ۱۵, شنبه

اگر رژیم آخوندی چیزی را مخفی نکرده پس به کمیته حقیقت یاب سازمان ملل اجازه بررسی دهد

شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد کمیته حقیقت‌یاب این سازمان حمله گزارش شده به آرمیتا گراوند را بررسی می‌کند. 

این شورا به نقل از کمیته مستقل حقیقت‌یاب در مورد ایران نوشت: «در حال بررسی حمله گزارش‌شده به آرمیتا گراوند نوجوان ۱۶ ساله به اتهام رعایت نکردن حجاب اجباری، یک سال پس از مرگ در بازداشت مهسا (ژینا) امینی هستیم. حق برابری زنان باید رعایت شود.»

سازمان عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد جامعه جهانی باید از مقام‌های ایران بخواهد اجازه دهند یک هیات بین‌المللی مستقل شامل کارشناسان سازمان ملل برای بررسی شرایطی که منجر به بیهوشی و بستری‌شدن آرمیتا گراوند شده، وارد ایران شوند.

معاون مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل گفت: «مقامات ایرانی برای سرپوش گذاشتن بر حقیقت در مورد شرایطی که منجر به بیهوشی آرمیتا گراوند شد، یک کارزار هماهنگ انکار و تحریف به راه انداخته‌اند که به طرز وحشتناکی یادآور روایت‌های جعلی و توضیحات غیرقابل قبول آن‌ها از بستری شدن مهسا (ژینا) امینی در بیمارستان بیش از یک سال پیش است.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از بیش از یکسال تازه سازمان ملل فهمیده که مردم راست میگن نه رژیم آخوندی!!! (بنظرتون یه مقدار دیر نیست؟؟؟)

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل همزمان با روز جهانی زن (هشت مارس) در گزارشی اعلام کرد که جمهوری اسلامی مسئول «خشونت فیزیکی» است که منجر به کشته ش...