در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ مرداد ۱۵, یکشنبه

ضرب‌وشتم معلولان ذهنی در هر جای دیگری از دنیا، «منجر به استعفای وزیر» می‌شد


شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، در واکنش به برخورد خشن پرستاران و ضرب‌‌وشتم معلولان ذهنی در یک مرکز نگه‌داری ویژه در بوشهر گفت که در کشورهای دیگر انتشار یک‌چنین فیلمی منجر به «استعفای وزیر» می‌شد.

این حقوق‌دان روز شنبه در کانال تلگرامی خود با انتشار تصاویر ثبت‌شده از مرکز نگه‌داری و توان‌بخشی «نیلوفران آبی» نوشت که «بدون شک» این فیلم به دست مسئولان بهزیستی رسیده، «اما این مرکز کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و فیلم‌ دوربین‌های مداربسته را نیز پاک کرده است».

«کمپین معلولان» روز شنبه اعلام کرد این تصاویر از مرکز نگه‌داری و توان‌بخشی «نیلوفران آبی» و از دل ۲۰ دقیقه فیلم و گزارش دریافتی استخراج شده است و علاوه‌بر «اذیت و آزار و بدرفتاری وحشتناک»، معلولان ساکن در این مرکز دچار «سوءتغذیه و وضعیت بد بهداشتی» هم هستند.

ویدئوی منتشر شده از دوربین‌های مداربسته این مرکز نشان می‌دهد که دست‌کم دو مرد یکی از معلولان حاضر در خوابگاه را روی یکی از تختخواب‌ها با سیلی زدن مداوم، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و سپس می‌خواهند پاهای او را به تختخواب ببندند.

رادیوفردا به دلیل خشونت موجود در این تصاویر نمی‌تواند ویدئو را منتشر کند.

خانم عبادی رفتار کادر درمان این مرکز را «بسیار غیرانسانی» خوانده و نوشته است‌:‌ «آیا بودجه نگه‌داری از معلولان به حدی رسیده که باید فرزندان کم‌توان مردم به دست چنین "جلادینی" سپرده شوند؟ و اگر مسئولان جمهوری اسلامی توان نگه‌داری از این فرزندان ایرانی را ندارند چرا "غربالگری" را ممنوع کرده‌اند؟»

با محدودیت‌های ایجادشده درباره غربالگری جنین به بهانه اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از سال گذشته، بسیاری از متخصصان و کارشناسان درباره افزایش تعداد نوزادانی که با معلولیت به‌دنیا می‌آیند هشدار می‌دهند.

اردیبهشت امسال، رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور از قانون افزایش جمعیت در ایران انتقاد کرد و خواستار اصلاح آن به ویژه در موضوع غربالگری جنین شد. در همین زمینه، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفته بود که سالانه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار نفر به آمار معلولان ایران اضافه می‌شود.

به امید فردایی که مسئولین دلسوز در کشورم باشند

کوچک همه شما

سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)