در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ شهریور ۴, شنبه

زندانی کردن زنی که فقط میخواست آزاد باشد و هیچ جرمی مرتکب نشده

آزاده عابدینی، زن جوانی که ویدئوی ایستادگی شجاعانه‌اش مقابل یک بسیجی آزارگر حجاب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و مورد تحسین کاربران قرار گرفت؛ دستگیر شده است. ویدیوی درگیری او با آزارگر حجاب مربوط به روز ۲۳ مردادماه است. او در آن ویدپو با وجود آنکه آزارگر حجاب از او فیلمبرداری می‌کند؛ اما شجاعانه مقابل او می‌ایستد و حرفش را می‌زند. 

او که ساکن شهرک اکباتان است؛ پیش از این نیز در انقلاب «زن زندگی آزادی» بازداشت و زندانی و پس از مدتی آزاد شده بود. آزاده عابدینی دو روز بعد از درگیری با آزارگر حجاب، یعنی در روز ۲۵ مردادماه دستگیر شد و اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

صفحه اطلس زندانهای ایران از قول منابع مطلع نوشته است که آزاده عابدینی از زمان بازداشت، با خانواده‌اش تماس نگرفته و از داشتن وکیل محروم بوده است. اتهامات مطرح شده علیه خانم عابدینی، «توهین به مقدسات» و «اشاعه فساد و فحشا» عنوان شده. اتهام «توهین به مقدسات» به‌خاطر یک پست در صفحه اینستاگرام خانم عابدینی علیه او مطرح شده است.

این زنان شجاع بخشی از تاریخ آزادیخواهی این سرزمین هستند. نامشان را تکرار کنیم و اجازه ندهیم فراموش شوند.

به امید ایرانی آزاد برای زنان، خواهران و مادران سرزمینم

کوچک همه شما

سعید بهشتی متین (مهرپاد)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)