در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ تیر ۲۴, شنبه

مرگ یک قربانی کودک‌همسری در خوی

خبرگزاری هرانا روز پنج‌شنبه، ۲۳ تیر، از خودکشی یک دختر نوجوان ۱۵ ساله که قربانی کودک همسری بود، در یکی از روستاهای خوی خبر داد.

یک منبع نزدیک به خانواده این نوجوان جان باخته به هرانا گفته که «راحله راهدار، نوجوان ۱۵ ساله و ساکن روستای رازی از توابع بخش قطور خوی که قربانی کودک همسری بود، به دلیل خشونت خانگی»، به زندگی خود پایان داد.

به گفته این منبع، «این دختر نوجوان هشت ماه قبل در ۱۴ سالگی ازدواج کرده بود و خواهر وی نیز مدتی قبل دست به خودکشی زده بود.»

اواسط خردادماه، روزنامه اعتماد در گزارشی خبر داد که تنها در پنج روز منتهی به ۱۳ خردادماه جاری، چهار زن و دختر در ایران قربانی «کودک‌همسری و مسائل خانوادگی» شدند.

همچنین، بر اساس تحقیقات این روزنامه، از ابتدای سال جاری «ده زن و دختر» به همین دلایل «جان‌شان را از دست داده‌اند».

آخرین گزارش مرکز آمار ایران که در ابتدای ماه جاری منتشر شد حاکی از آن است که از زمستان سال ۱۴۰۰ تا پایان فصل پاییز سال ۱۴۰۱، دست‌کم ۲۷ هزار و ۴۴۸ دختر زیر ۱۵ سال در ایران ازدواج کرده‌اند.

به امید فردایی بدون کودک همسری در هیچ کجای جهان
کوچک همه شما
سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)