در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ تیر ۲۶, دوشنبه

تعطیلی موسسه گاج به دلیل جهت گیری در اعتراضات زن_زندگی_آزادی


موسسه «گاج» به‌دلیل «جهت‌گیری» در اعتراضات تعطیل شد
مؤسسه «گاج»، منتشرکننده بزرگ کتاب‌های کمک‌درسی و کنکور در ایران، به دلیل آن چه «جهت‌گیری در اغتشاشات» نام برده شده، اخیرا تعطیل شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی این خبر را اعلام کرد و گفت که این موسسه در زمان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ سؤالاتی را در یکی از آزمون‌های خود مطرح کرده که «تحریک» به‌سمت اعتراضات بوده است.

به گفته احمد محمودزاده، وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای به رسانه‌های مختلف خواستار توقف تبلیغات این موسسه شده است.

آقای محمودزاده درباره جزئیات سؤالاتی که بر اساس آن موسسه گاج محکوم و تعطیل شده است، توضیحی نداد.

موسسه گاج در اوج اعتراضات سال ۱۴۰۱ رویکرد حمایتی از مردم گرفت و در یکی از آزمون‌های خود از اشعار انتقادی و حماسی متناسب با شرایط آن روزها استفاده کرد.

این موضوع باعث شد تا روزنامه فرهیختگان در شماره روز سه‌شنبه، ۲۲ آذر، در مطلبی با عنوان «کاسبان کنکور به شعر و ایران هم رحم نکردند»، اشعار آزمون جمعه ۱۸ آذر ماه این موسسه را «هدف‌دار و سیاه» عنوان کرده و به این مجموعه حمله کند.
سوالاتی که به نوشته برخی از رسانه‌های ایران باعث تعطیلی موسسه گاج شده است.

این روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده بود که این اشعار «در دوره‌ای خاص گفته ‌شده اما با هدف در کنار هم قرار گرفته و مطمئنا کسی که طراحی سوالات را بر عهده داشته، با نگاهی خاص این اشعار برای آزمون انتخاب کرده است.»

یکی از اشعار مورد اشاره از محمد فرخی یزدی، شاعر و روزنامه‌نگار مشهور دوران مشروطیت بود. بخشی از اشعار این آزمون اینگونه بود: «در سایه استبداد پژمرده شد آزادی/ این گلبن نورس را بی‌ریشه نباید کرد/ ز انتخاب چو کاری نمی‌رود از پیش/ به پور کاوه بگو فکر انقلاب کند»
به امید فردایی بدون تعطیلی موسسه های حامی حقوق مردم
کوچک همه شما مردم پاک سرزمینم ایران
سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)