در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ تیر ۲۴, شنبه

حکم عجیب دادگاه برای بازیگر سینما و تلویزیون


حکم نامعمول و غریب یک قاضی برای آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون، به دلیل حضور با پوشش اختیاری در یک مراسم عمومی علاوه بر دو سال محرومیت از کار و ممنوعیت استفاده از فضای مجازی با واکنش‌هایی مواجه شده است.
در حکمی که رسانه‌های ایران و برخی حساب‌های توئیتری منتشر کرده‌اند، حضور یا انتشار تصویر او در «پلتفرم‌های داخلی و خارجی و رسانه‌های فراگیر» ممنوع اعلام شده که به معنای محرومیت این بازیگر از کار است.
همچنین خانم صمدی به ممنوعیت «شش ماهه» استفاده از فضای مجازی و تلفن همراه محکوم شده و در بخش دیگری از حکم آمده که او باید «دو هفته یک بار» به مراکز روانشناسی «برای مداوای بیماری ضد اجتماعی خود» مراجعه کند و در نهایت «گواهی سلامت» خود را به مقامات ارائه دهد.

آزاده صمدی در مراسم تشییع رضا حداد، کارگردان تئاتر، در روز ۳۱ اردیبهشت سال جاری با کلاه حاضر شده بود و تصاویرش در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

کانون کارگردانان و اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه مشترکی حکم صادر شده در قوه قضائیه برای آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون، به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری را محکوم کردند و آن را «توهین به شعور تمام اهالی سینما» خواندند.
این دو صنف سینمایی زیرمجموعه خانه سینما، در بیانیه‌ای که روز شنبه ۲۴ تیر منتشر شده، حضور اجباری در کلاس‌های روانشناسی را «حکم عجیب» خوانده‌اند و نوشته‌اند علاوه بر آن که توهین به شعور همه سینماگران است، با «اصل جمهوری» مغایرت دارد.
به امید فردایی که از این احکام عجیب و غریب اثری نبینیم
کوچک همه شما مردم پاک سرزمینم ایران

سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)