در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ مرداد ۹, دوشنبه

تشکیل پرونده قضائی برای دو رئیس شعب بانکی به علت ارائه خدمات به خانم های با حجاب اختیاری در لنگرود


به گزارش خبرنگاراز لنگرود، سید هاشم میرحسینی_ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود_ در جمع خبرنگاران گفت: برای دو رئیس بانک به اتهام عدم اجرای قوانین مملکتی و اینکه به علت بی‌اعتنایی به افرد مجرم که با کشف علنی حجاب در بانک حاضر شده بودند و از سوی بانک به آنان ارائه خدمات بانکی صورت پذیرفت، پرونده قضایی تشکیل شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود تصریح کرد: مطابق مواد ۷۲ و ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری در راستای حفظ حقوق عمومی و بند ۱۳ ماده ۸ و نیز ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری و قانون تکلیف را برای همه مدیران و مسؤولان روشن کرده است.
 
وی ادامه داد: مدیران و مسولان در صورت مواجهه با جرم مشهود همچون بی‌حجابی یا کشف حجاب در محل کار قبل از ارائه هرگونه خدمات اداری و عمومی به شخص خاطی، در اجرای مواد ۱ و ۲ و ۳ و ۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به وی تذکر دهند.
 
میرحسینی خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه شخص بی‌حجاب نسبت به تذکر داده شده و اصرار بر منکر ارتکابی، لازم است بلافاصله با پلیس فراجا تماس گرفته و موضوع به ضابطین اطلاع داده شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود تصریح کرد: ضابطین عام  موظف هستند که پس از تماس تلفنی مدیران، سریعاً در محل حاضر شده وتکالیف خود را در قبال جرم مشهود انجام دهند.
 
همچنین مدعی العموم به مسولان و روئسای ادارات هشدار داد چنانچه مسولان و روئسای ادارات و نهادهای متولی نسبت به اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل صادره اهتمام جدی نداشته و با ترک فعل خود موجبات نفوذ فرهنگی و فساد و فحشا را در جامعه فراهم و فرهنگ عمومی را نقض نمایند به استناد ماده ۵۷۶ و بند ب ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)