در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ مرداد ۳, سه‌شنبه

صحبتهای شنیدنی و تأمل برانگیز برادر فاطمه سپهری

 


برادر فاطمه سپهری خطاب به علی خامنه‌ای

می‌گوید: «تو که برای ایجاد تنگنای اقتصادی، بیمه و بازنشستگی فاطمه سپهری را قطع کردی، و با تهمت همکاری با دول متخاصم، او را به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کردی، بگو با کدام کشور متخاصم همکاری کرده است.»

محمدحسین سپهری، برادر فاطمه سپهری، از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای، با انتشار ویدئویی، از «بازگشت کامل» بیماری خواهرش که در مشهد زندانی است، خبر داد.

آقای سپهری می‌گوید روز دوم مرداد خواهرش را در زندان ملاقات کرده و «چنگ‌شدگی انگشتان دست و توده‌هایی که در کف و مچ دست» ایجاد شده‌اند، نشان‌دهنده بازگشت کامل بیماری او هستند.

او دلیل بازگشت بیماری خواهرش را «فشارهای روانی و عصبی زندان و مخالفت قاضی ناظر برای اعزام به موقع» خواهرش برای درمان عنوان کرد.

سپهری خطاب به علی خامنه‌ای می‌گوید: «تو که برای ایجاد تنگنای اقتصادی، بیمه و بازنشستگی فاطمه سپهری را قطع کردی، و با تهمت همکاری با دول متخاصم، او را به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کردی، بگو با کدام کشور متخاصم همکاری کرده است.»

برادر فاطمه سپهری، تنها کشورهای متخاصم را روسیه و چین معرفی می‌کند و خطاب به رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید آنها که «رفیق خودت هستند».


فاطمه سپهری، کنشگر سیاسی، فعال حقوق بشر، دموکراسی‌خواه و زندانی سیاسی از جمله امضاکنندگان نامهٔ درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی است. او ۳۰ شهریور پارسال و در ابتدای اعتراضات سراسری ایران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

این فعال سیاسی پیشتر نیز در سال ۹۸ در حالی که در یک تجمع اعتراضی مقابل دادگستری مشهد شرکت کرده بود، بازداشت شد و پس از حدود ۹ ماه آزاد شد.

این بازداشت پس از آن صورت گرفت که خانم سپهری همراه با ۱۳ نفر از فعالان زن نامه‌ای را امضا و منتشر کرد و در آن با انتقادات گسترده از دوران حکومت‌ رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار از جمهوری اسلامی» شد.

شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد فاطمه سپهری را به اتهام «همکاری با دول متخاصم»، «اجتماع و تبانی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۸ سال حبس محکوم کرده است . این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عیناً تأیید شده است. ولی براساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۰ سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

به امید فردایی که در کشور زندانی سیاسی معنایی نداشته باشد

کوچک همه شما

سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)