در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ تیر ۲۷, سه‌شنبه

شش سال زندان برای فعال دانشجویی و مدنی صرفاً به خاطر نوشته ها و مطالب چند سال اخیر


مجید توکلی فعال دانشجویی از محکوم شدن خود به مجموعا شش سال زندان برای اتهام‌های «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» خبر داد.

آقای توکلی روز سه‌شنبه در حساب توئیتر خود نوشت: «حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب امروز به وکیلم ابلاغ شد: ۵ سال زندان برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و ۱ سال زندان برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام.»

او افزود: «علاوه ‌بر این محکومیت تکمیلی هم ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی، ۲ سال ممنوعیت اقامت در تهران و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور.»

به نوشته این فعال سیاسی، این محکومیت «صرفاً به ‌خاطر نوشته‌ها و مطالب چندسال اخیر بوده است. به‌علت اصرارم بر فعالیت مستقل، هیچ سند و مدرکی از فعالیت جمعی یا ارتباط با دولت متخاصم و معاندین در پرونده وجود ندارد.»

او تاکید کرد: «با توجه به سبک نوشتاری حتی هیچ یک از جملات مصداق جرم دانسته نشده و فعالیت تبلیغی به‌طور کلی است.»

پیشتر سازمان حقوق بشر ایران اعلام کرده که بسیاری از کنشگران ز جمله مجید توکلی، حتی بدون آن‌که در اعتراضات جاری حضور داشته باشند، با «بازداشت پیشگیرانه» که عملی غیرقانونی است، مواجه شدند.

به امید فردایی بدون بازداشت پیشگیرانه و نقض حقوق بشر در ایران

کوچک همه شما

سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)