در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ تیر ۳۱, شنبه

ابراهیم رئیسی: آمران به معروف باید حمایت «اجرایی و قضایی‌» داشته باشند

ابراهیم رئیسی که در روزهای اخیر هدف انتقادهای رسانه‌های اصولگرا درباره تکذیب مقام‌های دولتی درباره دستورش برای بازگشت گشت‌های ارشاد بود، روز جمعه خواستار حمایت از «آمران به معروف و ناهیان از منکر» شد.

او در دیدار با رئیس و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: علاوه بر «ضمانت‌های قانونی»، بخش‌های اجرایی و قضایی هم باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران ادعا کرد که این حمایت‌ها با «کمک مردم» باعث «سالم‌سازی فضای عمومی و اداری» خواهد شد.

جمهوری اسلامی همواره با توجیه دینی «امر به معروف و نهی از منکر»، با زنان مخالف حجاب اجباری برخورد می‌کند.

ابراهیم رئیسی در ادامه هشدار داد که «مطالبه‌گری» برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، بدون توجه به «آداب» آن «مشکل‌آفرین» خواهد شد.

بعد از فاش شدن محتوای لایحه «حمایت از عفاف و حجاب» در خردادماه، گروهی در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که دبیرخانه ستاد امر به معروف از مخالفان این لایحه است و حتی محمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر وقت این ستاد، به نشانه اعتراض به لایحه، «استعفا» داده است.

چند روز بعد رئیس این ستاد، محمد حسین طاهری‌آکردی را به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و جانشین هاشمی گلپایگانی معرفی کرد.

این در حالی است که در روزهای گذشته، مقام‌های دولت ابراهیم رئیسی تلاش کردند که نقش او را در «راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد» انکار کنند، اما حسین شریعتمداری، مدیر کیهان، که نزدیک به حکومت است می‌گوید که نباید «نقش خداپسندانه» ابراهیم رئیسی در این طرح را کمرنگ کرد.

به امید فردایی رها از آخوند و افکار دروغ و ریاکاری

کوچک همه شما

سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)