در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ مرداد ۳, سه‌شنبه

نیلوفر حامدی: به عملکردم به عنوان روزنامه‌نگار افتخار می‌کنم


محمدحسین آجرلو، همسر نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار زندانی، درباره دومین جلسه دادگاه بدوی این روزنامه‌نگار که روز سه‌شنبه، سوم مرداد برگزار شد، نوشته: «نیلوفر در این جلسه گفت به عملکردش به عنوان یک روزنامه‌نگار افتخار می‌کند.»

او به دفاعیات همسرش از خود در قبال اتهامات وارده اشاره کرد و در توئیتی نوشت: «در پایان دادگاه وکلا دقایقی فرصت ارائه دفاعیات را داشتند. با توجه به پایان رسیدگی به پرونده، منتظر صدور حکم در روزهای آینده هستیم.»

محمدحسین آجورلو و سعید پارسایی، همسران نیلوفر حامدی و الهه محمدی، روز شنبه ۳۱ تیر در توئیتر، از برگزاری دومین جلسه دادگاه همسران‌شان در روزهای سوم و چهارم مرداد خبر داده بودند.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه «شرق» و الهه محمدی، خبرنگار روزنامه «هم‌میهن» که رخدادهای مربوط به پس از جان‌باختن مهسا امینی را پوشش خبری داده بودند، در همان روزهای نخست اعتراضات سراسری توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند و همچنان در زندان به سر می‌برند.

جرقه اعتراضات سراسری در ایران، روز ۲۶ شهریور سال گذشته در پی جان‌باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد زده شد و دامنه آن به سرعت گسترش یافت.

نیلوفر حامدی اندکی پس از انتشار خبر جان‌باختن مهسا امینی و الهه محمدی پس از تهیه گزارش از مراسم تشییع ژینا در آرامستان سقز بازداشت شدند.

به امید فردایی که عملکرد سالم ثمره اش بازداشت نباشد

کوچک همه شما

سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)