در این وبلاگ در راستای اعلامیه حقوق بشر و کنوانسیون های صادر شده به دفاع از حقوق انسانی و شهروندی مردم عزیز کشورمان میپردازیم، حقوقی که به راحتی از تک تک ما سلب شده است و هر روز این روند ادامه دارد.

۱۴۰۲ تیر ۲۴, شنبه

گزارش‌هایی از «افزایش» مجدد ون‌های ارشاد در خیابان‌ها «شروع موج جدید کشتار زنان و دختران»

گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی حاکی از افزایش ون‌های حامل مأموران گشت ارشاد در خیابان‌ها به ویژه در شهرهای بزرگ است.

دو ماه مانده به سالروز مرگ مهسا امینی، شمار ویدئوهایی که پلیس یا کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و حاوی تهدید و ارعاب و درگیری با مخالفان حجاب اجباری است، افزایش یافته است.

کاربرانی نوشته‌اند دیگر با «گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی مواجه نیستیم. آن‌چه که با آن مواجه هستیم گروهی از آمران به معروف است که ربطی به پلیس و حتی دستگاه قضائی ندارند. این آمران در گروه‌ها و دسته‌های سی چهل نفره به سمت سوژه خود یورش می‌برند.»

تهدید و ارعاب زنان در خیابان‌ها، ون‌های بی‌نام و نشان و گروهی از مردان که از دور مراقب زنان آمر به معروف هستند، وجه مشترک روایت‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره این وضعیت است.

در هفته‌های اخیر تقریبا روزی نیست که مقام‌های انتظامی یا روحانیون درباره ضرورت رعایت حجاب، ربط‌دادن مخالفت با حجاب اجباری به «دشمن» حرفی نزنند یا از برنامه‌های حکومتی برای اعمال حجاب خبری ندهند.

علیرغم همه این فشارها، از دیگر سو نیست روزی نیست که ویدئوها یا تصاویر تازه‌ای از حضور زنان بدون حجاب در اماکن عمومی منتشر نشود.


به امید فردایی آزاد با پوشش اختیاری و بدون گشت ارشاد و آمر به معروف و دلواپسان بهشت

کوچک همه شما مردم پاک سرزمینم ایران

سعید بهشتی متین (مهرپاد)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

همزمان در ایران

بدون شرح واقعی به امید روزهای بدون اعدام و زندان سیاسی برای مردم پاک سرزمینم ایران  سعید بهشتی متین (مهرپاد)